Як виживає соціальне підприємство «Благодійний магазин «Доброслон»?

Від редакції: завдання нашого порталу полягає у популяризації соціального підприємництва в Україні, висвітлюючи різний досвід створення і становлення соціальних підприємств задля вирішення актуальних проблем у громадах. Дана стаття є своєрідним звітом про успіхи та труднощі і, що найважливіше, невичерпний ентузіазм та оптимізм Благодійного магазину "Доброслон". Ми нічого не змінювали у тексті, а лише хочемо додати контакти цього соціального підприємства: http://www.dobroslon.com/https://www.facebook.com/dobroslon

Перші підсумки 2016 року: все про діяльність «Доброслона», досягнення у розвитку магазину та балансування на хвилях економічної нестабільності

Як справи у Благодійного магазину «Доброслон»?

Інформація про будь-який проект, що позиціонує себе як благодійну справу, повинна бути відкритою для всіх. Не залишається осторонь і Благодійний магазин «Доброслон» - про наші поточні справи, труднощі, досягнення і плани ми розкажемо у відвертому інтерв’ю, яке взяли у самих себе.

 Місце

 …мало

Чекаємо на переїзд

Постійні клієнти нашого закладу не раз відмічали, що приміщення, в якому зараз знаходиться «Доброслон», дуже маленьке. Тут заперечити важко - працівники магазину, покупці та товар одночасно знаходяться на території площею всього в 13 м2. Для того, щоб всі почували себе затишно, ці квадратні метри доводиться «кроїти» з точністю до міліметра, щоразу вигадуючи хитрі та неочікувані способи організації простору та розміщення товарів. В хід ідуть стіни, вікна, двері, та навіть… стеля.

Ще однією неабиякою складністю є розташування магазину – зараз він знаходиться в глибині двору, і зайти туди випадково, звичайно, важко. Тому переважно постійними клієнтами є місцеві мешканці або ті, хто цілеспрямовано приїздить в магазин, придбавши речі через сайт.

Причиною вибору такого багато в чому незручного варіанту був, звичайно ж, бюджет – дорожчого приміщення магазин поки що дозволити собі не може. Та і зараз в деякі місяці оренда може становити 80% від виторгу.

Тому переїхати на більшу за розміром територію – давня мрія всієї команди магазину. Зараз засновники «Доброслона» у активному пошуку нового варіанту приміщення.

 Товар

 …80 кг

Ми отримуємо товар

Питання «А де ви берете товар?» - одне з найпопулярніших у тих, хто потрапляє до нас вперше. Звичайно, речі ми отримуємо в подарунок – в цьому і полягає концепція благодійного магазину. Проблема в тому, що такий формат і досі незвичний для нашої країни, і друге за популярністю питання «Ні, але ви платите комісію з продажу речей?» Почувши відповідь, віддавати речі не поспішають: краще хай добро лежить дома, навіть якщо воно нікому вже не потрібне. Проте все ж ідея помаленьку, але впевнено крокує в маси – з початку 2016 року нам подарували біля 30 кг одягу, взуття та аксесуарів.

Такі ж проблеми існують і у співпраці з установами (організованому збору речей по типу «благодійних скринь»). Добре справа іде лише в компаніях, де приділяється значна увага благодійності як діяльності, що об’єднує працівників та сприяє їх соціальному зростанню. Нам пощастило почати і продовжити співпрацю саме з такою організацією – гіпермаркетом «Ашан». Всього за кілька останніх місяців співробітники «Ашану» зібрали для нас 50 кг хороших речей, а сумарна вага їх подарунків за період нашої співпраці вже далеко перевалює за тонну.

Ми щиро дякуємо всім, хто підтримує наш благодійний проект - без Вашої участі нічого б не було.

Власне виробництво

Ще одна ніша для розвитку, яку ми активно опановуємо – авторський хенд-мейд. На наше здивування, подарувати власні вироби та поділитися секретами майстерності виявилися охочими багато захоплених справою майстрів та просто любителів прекрасного. Так наш асортимент збагатився: оригінальними кольє бісерної в’язки; фетрушками  - фетровими міні-іграшками та підвісками; розписними дерев’яними виробами; декоративними подушками, креативними хатинками для домашніх улюбленців та арт-писанками.

Ми віддаємо безкоштовно, або перерозподіл речей

Не весь товар, який надходить в «Доброслон» поступає у продаж.

Частину речей, яка знаходиться у не надто презентабельному стані, ми роздаємо безкоштовно у так званому «Добровідрі», яке завжди стоїть в нашому магазині. Як не дивно, беруть дуже охоче – для розпускання, перешиву, на підстилки для тварин, тощо.

Речі у хорошому стані відбираються у якості благодійного товару.

Приблизно 50 % речей (переважно дитячий одяг та взуття, іграшки) ми роздаємо безкоштовно на замовлення, відпускаючи їх у своєрідний «перерозподіл речей в природі». Тільки за цей рік до нас звернулось близько 15 осіб з проханням допомогти у зборі речей для розсилки у регіони конфліктних територій, у дитячі будинки, та на допомогу конкретним малозабезпеченим сім’ям. Для цього потрібно залишити заяву співробітникам магазину і конкретно описати мету, з якою збирається благодійна допомога.

Ми продаємо

Щодо власне торгівлі. Купують непогано, так як для продажу відбираються найкращі речі, багато з них є фірмовими, а ціни дуже демократичні і доступні (часто проводяться акції «товари по 20/30 грн», або оголошуться знижки 50%).

 

Складність переважно в розташуванні – випадково знайти невеличкий магазин у дворі нелегко. Але все-таки справа йде, і з січня 2016 року було продано біля 30 кг речей. Продаємо і на виставках та відкритих торгівельних майданчиках, зокрема, нещодавно виїжджали на Пасхальний ярмарок.

 Гроші

 …10 000 грн

Економіка «Доброслона»: статті витрат

Звичайно, усіх, хто нас знає, найбільше цікавить питання, куди ми вкладаємо зароблені гроші, і скільки складає зарплата співробітників. Розкриваємо карти.

За три місяці з початку року з продажу речей та хенд-мейду ми заробили близько 10000 грн. Здавалось би – немаленька сума, але…

  • так як ми не маємо пільгової площі, то наша головна стаття витрат на сьогодні - оренда приміщення, яка забирає біля 80% від теперішнього доходу;
  • витрати на рекламу (рекламні вивіски, друк поліграфічної продукції) – потребують вкладень через, знову ж таки, незручне розташування магазину;
  • матеріали для хенд-мейду – нитки, тканини, фарби, і т.д.
  • транспортування речей від благодійників – якщо хтось передає речі і не має змоги приїхати, ми виїжджаємо самостійно, при цьому часто доводиться за власний кошт замовляти перевезення великих партій речей;
  • інтернет-послуги
  • послуги зв`язку
  • заохочення для офіційних працівників – найцікавіший пункт: його в розподілі фінансів враховуємо останнім, за принципом «що залишиться». В останні місяці заохочення складало близько 300 грн на місяць для офіційних працівників (2 особи , це мами «особливих» дітей). Волонтери отримують лише нематеріальні заохочення – напр. при можливості, пільгова участь у культурних заходах, тощо.

 Навіщо нам гроші: наші благодійні проекти

Тепер розберемося з нашою благодійною діяльністю, яка, зрештою, і є джерелом основних вкладень будь-якого благодійного магазину. Як ви знаєте, наша концепція – «працююча благодійність», тому в якості цільового призначення зароблених коштів ми обрали вклад у розвиток центру денної зайнятості для молоді з інвалідністю. Суть в тому, що така майстерня дозволяє організувати для людей з особливими потребами працю у колективі. Донедавна «Доброслон» фінансово підтримував центр денної зайнятості «Гармонія».

Проте зараз, у зв’язку з активізацією співпраці нашого магазину з майстрами хенд-мейду, виник куди більш амбітний проект - об’єднати майстерню та «Доброслон» під одним дахом. Це спростило б можливість організовувати майстер-класи від спеціалістів «Доброслона» і, можливо, дозволило б створити у об’єднаному центрі робочі місця для молоді з інвалідністю. Звичайно, для організації задуманого нами проекту (робоча назва "ДоброЦех") необхідно більше за площею приміщення, ніж існуюча на сьогодні територія магазину – хоча б кілька кімнат.

 Люди

 8 осіб

Хто працює в магазині, або наш кадровий потенціал

Співробітники «Доброслона» принципово відрізняються від колективів інших організацій, близьких за напрямком діяльності. Основні працівники магазину – якраз ті люди, яких безпосередньо стосується проблематика та цільовий напрям діяльності «Доброслона», а саме – допомога дітям та молоді з особливими потребами. Справи магазину ведуть мами дітей з особливими потребами – вихованців центру «Родина». Чому саме вони, а не професійні маркетологи та менеджери? Тому що хоча діти з особливими потребами безумовно потребують турботи та уваги, не меншої підтримки заслуговують їх батьки. І хто, як не вони, мають право реалізовувати свій потенціал і освоювати нові види діяльності, особливо пов’язані з благодійністю - адже проблемні соціальні питання відомі їм з власного досвіду.

Тому ми впевнені, що такий бізнес home edition та благодійність за принципом «порятунок утопаючих – справа рук…» достойні всілякої підтримки.

На сьогодні в «Доброслоні», крім двох офіційних співробітників (менеджерів з продажу) працюють 8 волонтерів, в тому числі волонтер програми European Voluntary Service (EVS). Всі волонтери працюють з нами повністю безкоштовно, і отримують виключно нематеріальне заохочення.

Отже, наш кадровий склад:

Лариса Самсонова                           ідея, засновник та керівник проекту

Марія Заверуха                                волонтер, засновник, контент-редактор

Нікіта Лукьянець                              волонтер, засновник, розробка бренду

Анастасія Акіньшина                        волонтер, журналіст, копірайтер                   

Зоя Бойко                                        менеджер з продажу

Олена Шестакова                             менеджер з продажу

Марина Долинець                            волонтер, PR-менеджер

Альберто Сакко                               волонтер, менеджер з розвитку

Ірина Мележик                               волонтер, контент-редактор

Володимир Мельников                   волонтер, программіст

 Створення робочих місць для молоді з інвалідністю

Залучити до співпраці волонтерів – вже справжня перемога, адже робота з ними потребує неабияких організаційних навичок і такту. Проте «Доброслон» не зупиняється на цьому і прагне реалізувати ще більш амбітний проект – організувати хоча б кілька робочих місць для молоді з інвалідністю. Ми плануємо, що це будуть вакансії:

-         продавців

-         помічників продавця

-         дизайнера вітрин

-         майстрів сортування та передпродажної підготовки товару

-         копірайтерів

-         редакторів сайту

-         майстрів з хенд-мейду.

-          

Думаєте, не вийде? А ми ще подивимось.

Продовжувати?

 … варто!

Про те, що всі соціальні проекти - марна трата часу, ми чули від скептиків на кожному кроці. Тим не менше, магазин існує і кожного дня ставить нові задачі як команді, так і людям, які нас підтримують. А це значить, що ми потрібні. Значить – продовжувати і розвиватись. Хто, якщо не ми?

 

Коментарі:

Додати новину

Довідник

YouTube-канал

http://www.youtube.com/user/SocialEnterpriseOrg

Нас підтримали