Тактильні карти, схеми приміщень та звукові сигналізатори – це те, що допомагає людям із вадами зору краще орієнтуватися у просторі.

На І Всеукраїнському форумі соціальних підприємців журналістам ВРЦ розвитку соціального підприємництва«Соціальні ініціативи» вдалось поспілкуватись із Анастасією Герець, яка представляє соціальне підприємство «Нотіс». Основна мета цього підприємства - створення сприятливого середовища для життєдіяльності людей із вадами зору.

Анастасіє, у чому полягає саме виробнича складова Вашого соціального підприємства?

Виробнича складова СП «Нотіс» полягає у виготовленні тактильним шляхом карт та схем приміщень. Така продукція допомагає незрячим людям краще орієнтуватися у просторі. Також ми виробляємо таблички на двері та звукові сигналізатори, які встановлюються в кухонних приміщеннях та дають орієнтир на звук. Таким чином люди із вадами зору можуть підвищити свою продуктивність та покращити умови проживання.

 

Чи могли б Ви розповісти про засновників підприємства? Як виникла ідея створення соціального підприємства, що виробляє тактильні карти?

СП «Нотіс» створила Харківська громадська організація незрячих юристів. Через те, що члени цієї організації є незрячими, вони добре знають проблеми з якими кожного дня стикаються люди з вадами зору під час орієнтування у просторі. Члени цієї громадської організації самостійно шукають де знаходиться суд, служба соціального захисту та інші органи державної влади. Зрозуміло, щоб це все зробити потрібно познайомитися із середовищем та добре орієнтуватися у ньому. Саме тому вони є власниками ідеї виготовлення тактильних карт місцевості та інших графічних малюнків.

Які труднощі виникають під час збуту Вашого товару?

Справа в тому, що такий продукт є новим для українського ринку, саме тому нам довелось вивчати досвід інших країн, щоб налагодити процес виробництва. Важко знайти фінансування для реалізації такої ідеї, адже ми не в змозі розрахувати кількість продажу карт. Сьогодні ми можемо продати одну карту, а завтра – десять. Нестабільний попит на даний товар створює найбільші фінансові труднощі. Проте ми знайшли свій вихід з такої ситуації.

Як саме Ви залучаєте кошти? Розкажіть про це детальніше.

У 2010 році я стала фіналісткою програми молодих соціальних підприємців світу і поїхала у Вашингтон, де цілий рік проходила програму соціальних підприємців. По закінченню програми досить довгий час організатори програми підтримували мене дистанційно. Згодом випала нагода взяти участь у конкурсі грантів від фонду Starbucks. Цей грант дав можливість закупити обладнання для виробництва тактильних карт, що і стало стартом нашого соціального підприємства.

Які найяскравіші досягнення Вашого підприємства?

Ми пишаємось проектом «Доступне метро», за допомогою якого ми зробили один із найбільш популярних засобів громадського транспорту адаптованим для незрячих людей. Коли почали вирішувати цю проблему, то зустрілися із нерозумінням і відсутністю підтримки з боку місцевої адміністрації. Проте нам вдалося знайти організацію, що змогла профінансувати такий проект. В рамках конкурсу «Добрі справи», що організовував Благодійний фонд «Громадські ініціативи» за рахунок коштів компанії «Філіп Морріс» нам вдалося обладнати Харківський метрополітен звуковими сигналізаторами. Також було знайдено технічне вирішення проблеми обладнання платформи – створено рельєфно-контрасну лінію. Такі заходи не лише полегшили життя людей із вадами зору, але й звернули увагу громадськості на їхні проблеми. Таким чином суспільство дізналось про труднощі незрячих людей, а це є успішним кроком у формування толерантного суспільства, яке допомагатиме адаптації незрячих людей, а не піддавати їх відторгненню та стигматизації.  

Спілкувалась та редагувала:

Анна Предоляк,

ВРЦ розвитку соціального підприємництва «Соціальні ініціативи»

Примітка редакції: інформація про соціальне підприємство «Нотіс» знаходиться у Каталозі соціальних підприємств України 2013 року під номером 24

Коментарі:

Додати новину

Довідник

YouTube-канал

http://www.youtube.com/user/SocialEnterpriseOrg

Нас підтримали