Нас звати Тереса Балахно, Орина Курилко та Юлія Демчик, і ми творці українського бренду головних уборів «OCHIPOK ♥». Місія нашого соціального підприємництва полягає у виготовленні головних уборів з натуральних тканин на щодень, які є eco-friendly. Соціальна складова полягає в тому, що при продажу одного аксесуару, один головний убір передається жінці, волосся якої зазнало впливу хіміотерапії.
У Літню Школу соціального підприємництва в Одесі ми потрапили після проходження в університеті курсу із соціального підприємництва, на якому ми розробили ідею нашого бренду. Школа допомогла підтвердити прагнення та віру в свої можливості, а також підштовхнула до реалізації нашого проєкту. З’явилось бачення перших кроків, які потрібно зробити, потрібних ресурсів та того, що ми вже маємо і що потрібно доопрацювати.
Корисними були заняття щодо написання місії підприємства: практичні завдання були дуже чіткими і вони допомогли краще зрозуміти, чому ми вирішили цим зайнятись, чому це важливо і чого нам хотілося б досягти.
Також корисним і цікавим було заняття з вимірювання соціального впливу і взагалі пояснення того, як пов’язані поняття Impact, Output, Input. До цього в університеті ми це вивчали на багатьох курсах, але не завжди було повне розуміння цих понять. А тепер не просто з’явилось розуміння, а й бажання поглибитись у їх вивчення та практичне застосування.
Наступним цінним заняттям було планування та прописування можливих ризиків. До того ми про це навіть не задумувалась, а після заняття в нас вже був план дій, які потрібно втілити за місяць до початку практичного запуску проєкту. Саме цим ми й зайнялись після приїзду додому, та розпочали працювати над його виконанням.
Досвід прописування ризиків допоміг позбутись необґрунтованих страхів щодо реалізації проєкту та прописати, що дійсно може статися. Тепер ця невідомість не є такою страшною.
До того ж ми ознайомилися із поняттям «endgame» та точно знаємо, що робити у випадку, коли наша справа дійде до логічного закінчення або проблема, яку ми намагаємось вирішити, перестане бути актуальною.
Також ми вгамували наші хвилювання щодо кількості витрат на рекламу та просування нашого бренду після лекції партизанського маркетингу. Лектори із креативної агенції довели нам, що круту рекламу можна створити й безкоштовно. Головне, цінність та методи, яку ви хочете донести до споживача.
Хочеться відмітити щоденну практику пітчингу, де ми намагались побороти страх виступів перед аудиторією та самовдосконалювати презентаційні навички. І дійсно зрозуміли, що важливим є не тільки розробка нашого підприємства, а й представлення його концепції: місії, візії та, власне, цінності, яку ми вбачаємо в нашому проєкті та яку хочемо донести до цільової аудиторії.
Окрема подяка Impact Hub та #SocialBusinessInUA за дійсно круту організацію школи, за атмосферу, яку вони створювали щодня, що, звісно ж, тільки сприяло навчанню, робило процес веселішим. Також нам сподобались інтерактивні неаудиторні заняття, які дали нам можливість ще й побачити красу міста.
Дуже цінними виявились знайомства як зі спікерами, так і з учасниками. Досвід інших учасників допоміг нам зрозуміти, що соціальне підприємництво в Україні дійсно дуже активно розвивається та надихає до змін в суспільстві.
Після тижня в школі соціального підприємництва ми зрозуміли, що Одеса - це не тільки про відпочинок і море, а це місто ідей, крутих спеціалістів та проєктів ♥.