Доброго дня! Багато підприємств стикнувшись з тимчасовими проблемами пішли шляхом скорочення штату. Але це не вихід із ситуації, адже під час кризи можна і треба продовжувати працювати. Доречним виглядає оптимізація діяльності підприємства: 1) Проведіть SWOT-аналіз та зробіть карту (матрицю) ризиків. Це буде ваша інструкція для дій як компанії в цілому, так і для кожного працівника окремо. 2) Не витрачайте гроші на розробку нових продуктів/послуг, зосередьтеся на тому, що вже приносить гроші. Перегляньте вашу продуктову лінійку та оберіть найбільш ліквідні товари/послуги. 3) Зменшить постійні витрати. Домовтеся з орендодавцями про зменшення/відстрочення орендної плати, домовтеся з кредиторами про списання/відстрочку/реструктуризацію кредитів/боргів тощо. 4) Щодо окремого продукту/послуги запропонуйте кілька варіантів: - найпростіший (без певного функціоналу), тобто найдешевший, - традиційний, - з додатковою цінністю, тобто дорожчий. Наприклад, з доставкою або на додачу подарунок (маска, антисептик тощо). 5) Налаштуйте аналітику з сайту/сторінки у соц. мережі. Відслідковуйте поведінку ваших клієнтів. Залучення нових клієнтів у 5-6 разів дорожче, ніж робота з діючими, тому проаналізуйте базу своїх клієнтів. Переведіть всю рекламу в онлайн. 6) Запропонуйте кожному працівнику долучитися до продажів або реклами ваших товарів/послуг. Запропонуйте перевести оплату праці з фіксованої на відрядно-преміальну. 7) Домовтеся з іншими компаніями партнерами/конкурентами про спільні закупівлі сировини та матеріалів. 8) Запропонуйте сплату бартером за послуги або товари, які вам потрібні. 9) Познайомтеся з методологією Lean. Спробуйте впровадити цей підхід зараз і покращувати його в майбутньому.