Ділимось історіями створення та розвитку відомих соціальних підприємств України.
? Veterano Group
Засновник компанії Леонід Остальцев на момент заснування компанії мав лише ідею та 50$ стартових інвестицій. Влітку 2015 року він щойно повернувся з війни, й думав, чим займатися у мирному просторі. Згодом Леонід та його друзі організували ветеранську організацію, після чого, до нього прийшла ідея організувати бізнес. За словами Леоніда Остальцева, проект вийшов на точку беззбитковості на другий місяць роботи. Проте, перед стартом власник отримав кілька десятків відмов у фінансуванні. “Інвесторів у проекті немає. Я засновник піцерії Veterano Pizza та групи компаній Veterano Group. У мене було $50, решту грошей я позичав, а не брав у інвесторів”, – пояснює засновник.
? Zelenew
«Нове — перероблене старе!» — девіз підприємства, про яке піде мова у цьому пункті. Ймовірно, ви вже зрозуміли, про яку сферу йтиме мова. Так, це переробка пластику, але дуже незвична для усіх нас. Zelenew — це студія дизайнерських рішень з переробленого пластику та лабораторія досліджень вторинного застосування пластикових відходів. Студія заснована у 2014 році і вже 6 років в її стінах відбувається справжня магія: старі, нікому непотрібні пластмасові речі перероджуються на нові, дизайнерські предмети інтер’єру.
? Львівська свічкова мануфактура
Тепле та затишне підприємство, засноване у 2013 році у Львові, створене відродити дух ремісництва та допомогти жінкам, які потрапили у кризову ситуацію. У співпраці із громадською організацією «Народна допомога», Львівська свічкова мануфактура підтримує жінок з кризового центру, дає їм місце для праці у майстерні, а також надає фінансову підтримку для поточних витрат Жіночого центру.
? Метнись кабанчиком
Чи здогадувалися ви, що добре відомий нам усім «кабанчик» це соціальне підприємство? Українська онлайн-платформа, яка дає роботу тисячам людей робочих спеціальностей, і тисячам людей по той бік — спрощує життя. Проєкт створено у 2012 році та за цей період на сайті зареєстровано більше 17 тисяч замовників, більше 35 тисяч виконавців, а річний оборот сервісу складає 3,6 мільйонів гривень. Система працює так, що з кожного замовлення система знімає комісію, а залишок і є гонораром виконавця. У 2014 році стартап придбала велика компанія Prom.ua. В найближчих планах проєкту тепер – розширити географію сервісу на всю територію країни.