Хочеш змінити місто? Маєш ідею, як це зробити та не маєш ресурсів? Це не привід відкладати плани. Адже є багато можливостей втілити їх у життя. Один із найзручніших способів залучення капіталу у проєкт — краудфандинг.
Як це працює?
Краудфандинг — це спосіб фінансування, де кошти в проєкти вносять люди, зацікавлені у його реалізації. Він працює шляхом збору невеликих внесків від багатьох людей.
Завдяки краудфандингу автор проєкту отримує не лише фінансову підтримку, а й можливість додатково привернути увагу до своєї ініціативи. А це підвищує ймовірність залучення доброчинців, інвесторів та прихильників до соціально корисного проєкту.
Існує багато краудфандингових платформ, на яких автор може опублікувати свою ідею та зібрати кошти на її реалізацію. Більшість із них направлена на підтримку бізнес-стартапів. Для соціальних проєктів існує окремий краудфандинговий майданчик — «Мой город».
«Мой город» — це некомерційна платформа, де створюють, обговорюють і реалізовують соціальні проєкти, які допомагають покращити місто. Основний напрям роботи платформи — краудфандинг, завдяки якому соціальні проєкти отримують фінансову підтримку від громадськості. Особливістю платформи — відсутність комісії від зібраних авторами проєктів коштів.
Разом з активними одеситами платформа «Мой город» запустили на краудфандинг вже понад 100 соціальних проєктів, з яких 67 було реалізовано.
Історії деяких проєктів особливо надихають. «Інклюзивна керамічна майстерня» один з таких. Ціль проєкту — створення толерантного інклюзивного суспільства і надання людям з аутизмом та ментальною інвалідністю можливості працювати, жити повним життям, і відчувати себе по-справжньому потрібними. За 45 днів проєкт підтримало 325 людей на загальну суму 108 000 грн.
Іншим прикладом може стати «Перша сортувальна станція для відходів». Завдяки цій ініціативі жителі міста отримали більш комфортні умови для здачі вторсировини. Авторці вдалось зібрати 57 227 грн від 222 доброчинців трішки менше ніж за тиждень.
Ці результати доводять, що соціально корисна ініціатива може втілитися у реальність, зібравши кошти на краудфандингу.
Як потрапити на краудфандинг?
- Перед подачею проєкту важливо провести попередню підготовку:
- Визначте основну проблему, яку буде вирішувати ваша ініціатива. Варто розуміти головну мету і не намагатися врятувати всіх одночасно, одна ідея — один проєкт.
- Пропишіть цільову аудиторію вашого проєкту. Визначте, кому допомагатиме ваш проєкт та хто буде захоче підтримувати його грошовими внесками.
Також варто звернути увагу на правила платформи. До усіх проєктів є ряд вимог:
- він не несе явної чи прихованої політичної пропаганди;
- спрямований у першу чергу на поліпшення міста, а не на заробіток грошей (допускається соціальне підприємництво);
- неадресний: результат його реалізації не спрямований на одну людину, але може концентруватися на певній групі населення.
2. Коли ви впевнилися, що ваша ідея відповідає усім вимогам, то можна переходити до створення сторінки проєкту на платформі. Для цього на сайті організації є зручна аплікаційна форма.
На цьому етапі необхідно написати детальний опис проєкту, який буде висвітлювати що саме та як буде вирішувати ваша ініціатива. Також потрібно визначитися із сумою до збору та зробити бюджет, прописати план реалізації та визначити основні показники, які допоможуть зрозуміти, що проєкт був успішно реалізований.
3. Після заповнення заявки вона відправляється на модерацію. Вона буде опрацьована протягом 7 днів.
У разі виникнення проблем, команда платформи обов’язково зв’яжеться із вами та допоможе виправити усі неточності.
Якщо із заявкою усе добре, то з автором проєкту підписують договір та запускають збір коштів.
Краудфандингова платформа «Мой город» — це набагато більше ніж твій час чи гроші. Це внесок в майбутнє міста, в якому ми будемо жити.