Соціальний бізнес може нести у собі користь для суспільства та приносити насолоду конкретному споживачу. Наприклад, за допомогою формату ресторану чи пекарні. Сьогодні знайомимо вас з успішними кейсами соціально-відповідальних закладів харчування.
Urban Space 100 та Urban Space 500
Urban Space — українська мережа громадських ресторанів, які розвиваються за соціальною франшизою. Фішка закладів полягає у тому, що інвестором може стати будь-хто, але у рамках визначеної кількості. Так, у закладі у Івано-Франківську є 100 інвесторів, тоді як у Києві — 500. До речі, саме в Івано-Франківську було відкрито перший заклад, на прикладі якого спостерігали успішність даної моделі. Єдиним формальним власником ресторану є громадська організація «Простір 500», яка об’єднує 500 інвесторів, які вклали у київський проєкт по 1000 доларів.
Зараз ресторани успішно працюють та покращують суспільне життя з допомогою працевлаштування людей із вразливих категорій та спрямування коштів на вирішення соціальних проблем.
Горіховий дім
Горіховий дім — проєкт соціального бізнесу, який надає послуги пекарні та кейтерингу. 40% від прибутку компанії скеровуються на соціальні проєкти Фонду Горіховий дім, зокрема на утримання Центру інтегральної опіки для жінок, які опинилися у кризових ситуаціях. Купуючи печиво у Горіховому домі — ви даєте шанс на нове життя жінкам, які опинилися у кризі.
Good bread from good people
У пекарні Good Bread працюють люди з ментальної інвалідністю. Це розумова відсталість, аутизм і синдром Дауна. В Україні для них закриті більшість можливостей. Вважається, якщо у людини розумова відсталість або синдром Дауна, то працювати він не зможе. Але це не правда. Cпівробітники пекарні печуть кекси і варять варення під наглядом супроводжуючих. Зараз у пекарні працюють 10 хлопців. Допомогти пекарні просто, варто лише оформити підписку на щомісячну допомогу, і ви дасте пекарні можливість бути фінансово впевненою, і забезпечити роботою усіх, кому це необхідно.