Сьогодні ми поділимося історією одного неординарного соціального підприємства з Австралії. Чому неординарного? Напевно, ви здивувались, коли прочитали назву підприємства. Тож ми запропонуємо літературний переклад Who gives a crap? — Кому не начхати? Як не парадоксально, але і оригінальна назва, і переклад тісно пов’язані з призначенням товарів (як кажуть засновники проєкту, туалетний гумор — їх улюблений вид гумору).
WGAC - цікавий кейс у соціальному підприємництві хоча б тому, що створений для вирішення досить табуйованої теми, навіть у 2020 році. Згідно з дуже сумною статистикою, приблизно 2,3 мільярда людей в усьому світі вимушені жити у антисанітарії, без чистої води та нормального туалету. У таких умовах різноманітним інфекціям легше поширюватися та розвиватися, і тому смертність від інфекційних хвороб надзвичайно поширена у таких регіонах. Приблизно 40% населення планети перебуває у скрутному становищі, і це означає, що близько 289 000 дітей до п'яти років помирають від захворювань, спричинених поганою водою та санітарними умовами. Це майже 800 дітей на день, або одна дитина кожні дві хвилини. Засновники проєкту, Саймон Гріффітс, Джехан та Денні, подумали, що це «pretty crap». Тож у липні 2012 року Саймон, Джехан Ратнатунга та Денні Александер запустили «Who Give a Crap» під час кампанії краудфандингу на IndieGoGo.
Компанія WGAC займається виготовленням екологічно дружнього туалетного паперу, серветок та паперових рушників. Вона не містить синтетичних барвників та виготовлена з переробленої сировини, але ви скажете, що можете назвати бодай 2-3 українських виробника такої ж екофрендлі продукції. І ви будете праві, але найголовніше у роботі WGAC те, що половину коштів, які йдуть із продажу товарів, засновники компанії спрямовують на покращення санітарних умов у країнах третього світу. Перша партія товару була виготовлена у березні 2013 року, і ось вже сім років компанія успішно функціонує та змінює світ на краще. На сьогоднішній день ми пожертвували на благодійність понад 2,6 мільйона доларів і заощадили масу дерев, води та енергії. Непогано для компанії з туалетного паперу, чи не так?
Зовсім необов’язково втілювати глобальні проєкти для порятунку світу. Часто буває так, що навіть звичайна, буденна, рутинна річ може стати стимулом до позитивних змін. Тому процитуємо засновників Who gives a crap: «Хоча ми ще зростаємо і розширюємо наш асортимент, ми завжди хочемо залишатися вірними своєму корінню: туалетному гумору та бажанню зробити світ кращим».