Шістдесят дві тисячі гривень зібрали учасники Міжнародної конференції УФБ #SocialBusinessInUA для Інвестиційного фонду соціального підприємництва. Основна мета фонду — надати фінансову підтримку для запуску соціальних підприємств і менторський супровід на перших етапах роботи, щоб бізнеси досягли фінансової та соціальної стійкості.
Як в інвестиційному фонді #SocialBusinessInUA з'явився перший капітал
Умовою реєстрації на подію року в царині соціального бізнесу був символічний внесок 300 гривень з особи. Учасники були свідомі, що це НЕ плата за участь у конференції. Реальна вартість квитка складала близько 2 тисяч гривень, і ці витрати взяли на себе Представництво Європейської комісії в Україні та ще 22 партнери заходу. Вкладаючи 300 грн, кожен ставав соціальним інвестором і засвідчував бажання впливати на розвиток соціального підприємництва.
Крім того, примножити капітал інвестиційного фонду з допомогою великих інвесторів простіше, коли вже є перші накопичення. Тож кожен внесок - це монетизований меседж: "Ми віримо в те, про що говоримо. Ми скинулися, щоб перспективні соціальні підприємства отримали стартовий капітал або гроші на масштабування того, що вже працює".
Як працюють інвестиційні фонди соціального підприємництва
Цього року в межах проекту "Соціальне підприємництво: досягнення соціальних змін за ініціативою "знизу" проводитимуться перемовини з потенційними інвесторами. Запуск інвестфонду планується на початок 2020 року.
Модель фонду починають розробляти організації-партнери проекту #SocialBusinessInUA. Уже зараз можна окреслити його особливості та відмінності від класичних благодійних й інвестиційних фондів.
1. Створення. Фонд буде створюватися кількома засновниками, які вкладатимуть у нього певний фінансовий капітал або залучатимуть сторонніх інвесторів для його наповнення. Діяльність фонду буде визначена на чіткий обмежений проміжок часу. Буде визначена й чітка кількість соціальних підприємств, яку планується підтримати, а також фіксовані розміри підтримки. Таким чином, до моменту запуску фонду буде необхідно акумулювати стартовий капітал фонду, розмір якого має покривати визначені параметри.
2. Діяльність. Відбір соціальних підприємств буде відбуватися програмною радою фонду з -поміж співзасновників та інвесторів. Серед основних критеріїв добору соціальних підприємств будуть наявність:
- чіткого соціального впливу,
- чіткої бізнес-моделі,
- перших результатів,
- готовності та відкритості до напруженої роботи з менторами протягом всього часу перебування у програмі,
- готовності до змін.
Попередньо планується, що фонд працюватиме протягом трьох років. Це значить, що фінансова підтримка соціальних підприємств буде розділена на три транші, а в проміжок між траншами буде вестися кропітка робота з менторами щодо удосконалення роботи підприємства. Соціальним підприємцям слід буде втілювати напрацьовані спільно з менторами плани та рекомендації.
3. Вихід з програми. На початку роботи фонду засновники визначать умови, коли та в яких обсягах соціальні підприємці мають повернути отримані фінансові інвестиції. Скоріше за все, це не буде 100% повернення (повертатиметься лише частина коштів).
Після трирічного циклу співзасновники ухвалять рішення про запуск наступного циклу або про завершення роботи фонду.
Як стати соціальним інвестором
Якщо вам цікаво стати рушієм позитивних змін у нашому суспільстві, сприяти розвитку соціального підприємництва, - зробіть внесок у формування стартового капіталу Інвестфонду або долучіться своєю експертизою до менторської програми.
Усе тільки починається. Можливо, саме завдяки вам з'явиться легенда соціального підприємництва, новий Мухаммед Юнус чи Білл Дрейтон з українським іменем.
Хочете стати соціальним інвестором? Пишіть на socialbusinessinua@gmail.com, чим готові поділитися, і на які дивіденди (соціальні зміни) розраховуєте.