Пілотування навчального курсу «Соціальне підприємництво» у Школі соціальної роботи Національного університету «Києво-Могилянська академія» завершилося захистом бізнес-планів власних соціальних підприємств студентів 4-го курсу 4 квітня 2019 року.
Найбільше балів набрав проект соціального підприємства «Очіпок», який захистили студентки Юлія Демчик, Аріна Курилко і Тереса Балахно. Дівчата отримали сертифікат на участь у дводенному осінньому хакатоні, який відбудеться в межах проекту «Соціальне підприємництво: досягнення соціальних змін за ініціативою «знизу» за підтримки Європейського Союзу.
Чому перемогло соціальне підприємство «Очіпок»
«Очіпок» - соціальне підприємство, яке працюватиме за моделлю 1+1: купуєш один головний убір собі, а другий даруєш онкохворій людині. Члени журі пояснили свій вибір.
«Віддала найбільше балів проекту «Очіпок», оскільки він реалістичний, його можна швидко запустити. Крім того, він оригінальний, раніше не зустрічала такої послуги для цієї цільової аудиторії», - Тетяна Левківська, координатора проекту «Соціальне підприємництво: досягнення соціальних змін за ініціативою «знизу».
«Модель функціональна, цікава ідея, щось нове. Справляє враження реалістичності задуманого», - Артем Корнецький, доктор філософії, співзасновник освітньої організації School of ME, доцент Українського католицького університету.
Ми ставили бали за кожен представлений проект, і у мене були усі більш-менш рівні. Однак у проекту «Очіпок» було більше практичності та реалістичності, тому вони стали фаворитами», - Василь Назарук, менеджер Програми соціального інвестування Western NIS Enterprise Fund.
«Авторки «Очіпка» першими взяли до уваги соціальну проблему невпевненості у собі, сорому від свого зовнішнього вигляду серед жінок, які пройшли хіміотерапію під час лікування від раку. Тимчасова втрата волосся є побічним ефектом лікування, проте дуже психотравматичним. Проект має на меті зміну ставлення до жінок, які виглядають інакше. Пошиття та продаж модних головних уборів клієнтам і дарування частини продукції таким жінкам підсилює їхню впевненість у собі і є знаком підтримки. Команда обрала бізнес модель 1:1, розрахувала фінансовий план, вже має прототип готової продукції, перших працівниць. Проект потребує часткових доопрацювань, проте вже може бути реалізований», - Аліна Бочарнікова, сертифікована тренерка та консультантка із соціального підприємництва.
Про університетський курс із соціального підприємництва
Навчальна програма і посібник для викладання дисципліни «Соціальне підприємництво» в українських вищих закладах освіти розроблені в межах проекту «Соціальне підприємництво: досягнення соціальних змін за ініціативою «знизу» за підтримки Європейського Союзу. У 2018-2019 навчальному році курс від пілотований у Школі соціальної роботи НаУКМА та в Українському католицькому університеті. З 2019 року дисципліну вивчатимуть студенти магістратури факультету економіки та менеджменту Харківського національного університету будівництва та архітектури.