Тридцять п'ятеро ініціативних людей віком від 18 до 35 років з Одеси, Києва, Запоріжжя, Харкова, Слов’янська, Львова, Краматорська, Вінниці, Хмельницького, Миколаєва, Дніпра, Сум, Херсона, Маріуполя, Івано-Франківська, Полтави та Корсунь-Шевченківського стали учасниками Другої літньої школи бізнес-навичок Social Entrepreneurship Camp в Одесі. Більшість молодих людей отримали запрошення на «гаражах ідей» із соціального підприємництва. Решта одинадцятеро боролися за право участі в таборі на відкритому конкурсі мотивацій та бізнес-моделей.
Школа – один із заходів проєкту «Соціальне підприємництво: досягнення соціальних змін за ініціативою «знизу», який втілюється за підтримки ЄС. Навчання основ соціального підприємництва для молоді тривало з 8 по 12 липня 2019 року за програмою, розробленою партнером проєкту Impact Hub Odessa.
Чого навчали в Social Entrepreneurship Camp
Літньої школа мала на меті в невимушеній ігровій формі розвинути у молодих людей – потенційних соціальних підприємців такі навички:
- формулювання місії, візії та цінностей соціальних підприємств;
- вимірювання соціального впливу;
- фінансове планування, бізнес-планування та створення бізнес-моделювання у lean canvas;
- самопрезентація та пітчинг ідеї;
- акціонізм (перформанс);
- навички ведення перемовин та пошуку партнерів.
Як відбувались «уроки» на березі моря
Молоді люди отримали воркшопи від дев’яти експертів. Кожен робочий день Літньої школи завершувався техніками самопрезентації та тренуванням пітчингу із залученим експертом Олександром Кайгородовим.
У перший день Літньої школи експерт Ігор Солодов провів тренінг «Виявлення особистої мотивації соціального підприємництва». Далі Анна Підпригора пропрацювала бізнес-моделі з кожним учасником за методом Олександра Остервальдера.
У другий день тренер Катерина Кулай провела тренінг «Фінанси, податки, ціноутворення». Олександр Доброєр розповів про кейси вимірювання впливу та навів декілька методик, які можна використовувати в українському контексті.
На третій день залучений екскурсовод Ілля Марійчак провів екскурсію містом та соціальними підприємствами. Було відвідано 4 проекти: "Речі, які допомагають", "Museum for change", "Mindspot", "Вишиванковий фестиваль". У другій половині дня Геннадій Балаєв розповів про юридичні особливості ведення бізнесу в Україні. Сесія пройшла в форматі розбору кейсів та відповіді на питання. Увечері учасники зібралися в парку, де провели коло рефлексії та пітчинг проектів.
У четвертий день учасники Літньої школи з соціального підприємництва працювали над маркетингом. Зранку Сергій Ямроз розповів про акціонізм та партизанський маркетинг та провів брейнштор креативних ідей залучення гостей міста до проблеми сміття на пляжах. Після обіду Каріна Войт розповіла про соціальні мережі та допомогла учасниками настроїти сторінки своїх проектів. Вечором учасники мали практику презентацій стосовно постановки голосу та рухів тіла. Після вечері учасники мали змогу відпрацювати партизанський маркетинг, а саме стікер-акціонізм.
У п'ятий день учасники працювали із Станіславом Дрогаївим над планами розвитку та ризиками своїх проектів на наступні 6 місяців. Завершили школу колом рефлексії та зворотного зв'язку.
Що далі
Частина учасників Літньої школи захотіла взяти участь у хакатонах із власними проєктами соціального підприємництва у 2019 році. За два роки у двох літніх школах бізнес-навичок Social Entrepreneurship Camp взяло участь 75 учасників із 24 міст України.
За підсумками навчальної програми організатори зібрали поради та інсайти тренерів Літньої школи соціального підприємництва #SocialBusinessInUA, щоб поділитися з тими, хто не потрапив на навчання, та з усіма, хто цікавиться темою, в посібник "Літня школа соціального підприємництва: розроби свій проєкт!"