Моя ідея поки що маленька, але болить, коли я бачу, як руйнується архітектура рідного краю у повному забутті, з таким словами я йшла у Школу соціального підприємництва.
У мене не було повного бачення підприємства, на базі якого я можу допомогти рятувати, популяризувати архітектуру у своєму регіоні та заробляти на цьому.
Що ж воно таке, те СОЦІАЛЬНЕ підприємництво, цікавились навкруги знайомі? Я відповідала: це коли ти займаєшся улюбленою справою (бо вірю, що цим займаються лише такі люди) і при цьому допомагаєш фінансово, це надважливо.
Липень.Одеса.Школа.
Перше, що я побачила, - у нашій країні є маса людей, які хочуть рухатись уперед соцпідприємницьким темпом (кількість тих, хто ділиться, неймовірна). Друге, я усвідомила, що це може бути не тільки корисним, а й прибутковим (мало вірилось раніше). Третє, це те, як люди (спікери та учасники) відкрито діляться досвідом поразок і перемог. Навчаючись ми отримали базу знань, точку відліку, старт…
Про що була школа?
Про місію. Дуже важливо розуміти чому, я обрала архітектуру свого краю (захист та популяризацію) і пам'ятати упродовж усього шляху. Саме це підтримає та нагадує у важкі хвилини, навіщо була розпочата ця справа.
У школі, я почула, що не все буде гладенько. Звичайно, розуміла це, але не хотілось вдумуватися, так, реальні ризики та небезпеки присутні, і це факт. Окрім гарного результату, про який я мрію, є потреба прораховувати й проміжні нюанси. Що потрібно бути готовою до тенденцій сучасності та мати той самий запасний план.
Вперше почула про поняття соціальний аудит. Дійсно, наша робота може виглядати лише ілюзією дій… Тому перш за все потрібно чітко прописати усі соціальні зміни, виміряти, об'єднати та проаналізувати дані.
Я будувала власну бізнес-модель, а по приїзді додому, зібравши всю інформацію докупи та в рідних стінах переробляла та удосконалювала її. І це нормально - змінювати, доповнювати.Треба бути гнучкими! Під час вивчення маркетингу стало зрозуміло: рекламувати себе цікаво, це не соромно (що нам нав'язувалось раніше), це творчість! Реклами багато не буває, якщо вона партизанська!
Юридичні та фінансові тонкощі у нашій школі були подані цікаво та доступно. Я почула відповідь на свої запитання та дізналася про свої не тільки обов'язки, а й права. Отримали базові знання з фінансової грамоти та як бути життєдіяльним соцпідприємством. Не нехтувати розрахунками, дуже багато можна прорахувати самій, решту завжди можна делегувати й отримати компетентну відповідь чи послугу. Як виявилося, стратегія потрібна не лише у фінансових, юридичних чи податкових питаннях, а й у комунікативних! Цільові аудиторії, соціальні мережі, месенджери, багато важливих питань було піднято. Головне говорити про себе!
І окремо тема виступів, що я зрозуміла, — без розмов не обійтись. Якщо я хочу, щоб на мою ідею звернули увагу, то просто зобов'язана вміти себе презентувати. Коротко, лаконічно, але чесно та з вірою у власні сили та слова.
По закінченню навчання я дійшла до висновку, що мені є чого ще вчитись. Мої плани в цілому змінились. Я вирішила приділити більше часу на вивчення своєї теми стосовно пам'яток архітектури та законодавства довкола них, а також більше нетворкінгу, однозначно!