Двадцять викладачів закладів вищої освіти навчалися методик викладання курсу «Соціальне підприємництво». Тренінг відбувся 16-17 листопада 2019 року в м. Києві в межах проєкту «Соціальне підприємництво: Досягнення соціальних змін за ініціативою «знизу» (Social Business In UA) за підтримки ЄС.
Менторами заходу виступили викладачі та експерти у соціальному підприємництві Артем Корнецький (Український католицький університет) та Василь Назарук (Національний університет "Києво-Могилянська академія").
Відбір і учасники тренінгу
Головним критерієм відбору учасників тренінгу стала не лише висока мотивація в популяризації соціального підприємництва в освітніх закладах, а також попередньо підтверджена зацікавленість вишу до впровадження в своїх навчальних програмах курсу із соціального підприємництва з нового навчального року. Загалом до участі в тренінгу подались 74 особи.
До участі були відібрані представники таких вишів:
- Харківський національний університет будівництва та архітектури
- Бердянський державний педагогічний університет
- Університет митної справи та фінансів
- Луцький національний технічний університет
- Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна
- Навчально-науковий інститут економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу НТУ ХПІ
- Київський університет імені Бориса Грінченка
- Криворізький економічний інститут ДВНЗ КНЕУ імені Вадима Гетьмана
- Київський національний університет імені Тараса Шевченка
- Кременчуцький інститут ВНЗ "Університет імені Альфреда Нобеля"
- Тернопільський національний економічний університет
- ДВНЗ "Приазовський державний технічний університет"
- Полтавська державна аграрна академія
- Донецький національний університет імені Василя Стуса
- Житомирський державний університет імені Івана Франка
- Медичний Інститут СумДУ
- Національний авіаційний університет
- Одеський національний університет імені І.І. Мечникова
Як відбувався тренінг
Програма освітнього тренінгу передбачала:
1) огляд методичного посібника для викладачів з курсу «Соціальне підприємництво»;
2) обговорення соціального підприємництва як інноваційного інструменту змін суспільства;
3) дискусії із залученими соціальними підприємцями;
4) ознайомлення учасників тренінгу з новітніми інформаційними та комунікаційними інструментами для викладача;
5) деталізацію на специфіку дидактики та формування очікуваних результатів навчання студентів курсу «Соціальне підприємництво»;
6) розгляд можливості розвитку соціального підприємництва в Україні;
7) робота над кейсом “Горіховий дім”;
8) пояснення особливостей написання і викладання кейсів із соціального підприємництва.
Формат тренінгу включав також нетворкінг учасників та їх спілкування із залученими соціальними підприємцями – "Veterano Browny", "ЛавГав" та "Re:Ban". Приємним доповненням до проведення тренінгу стала неформальна програма, яка передбачала візит учасників до громадського ресторану "Urban Space 500", в якому відбулася мотиваційна розмова з ідеологом та засновником соціального підприємства в Івано-Франківську "Urban Space 100" Юрієм Филюком.
Усі викладачі високо оцінили матеріали і методологію тренінгу. Вони використовуватимуть набуті знання та навички в освітньому процесі і добиватимуться впровадження дисципліни «Соціальне підприємництво» у своїх вишах, оскільки вона сприяє практичному залученню української молоді до такої філософії бізнесу, що має на меті подолання соціальних викликів нашого часу.
Уже 18 листопада 2019 року в Українському кризовому медіа-центрі відбувся прес-брифінг щодо виходу методичного посібника для викладачів із курсу «Соціальне підприємництво» та результатів проведення освітнього тренінгу. Учасниками прес-брифінгу стали ментори тренінгу, координатор проекту Social Business In UA Дмитро Гаврилюк та викладачка соціального підприємництва у ХНУБА Валентино Смачило.